Babeczki z burakiem

Czy zastanawialiście się, co zrobić z pozostałością po zrobieniu soku z buraka? Użyłam tej pozostałości i przygotowałam pyszne, puszyste babeczki. Doprawiłam je korzennymi przyprawami. Podaj je z bitą śmietaną, a zachwycisz swoich gości.                         

Z tych proporcji otrzymamy 11 babeczek.

Czas wykonania: 20 minut pracy + 30 minut pieczenia.

Składniki:

80 g buraka (pozostałość po zrobieniu soku w sokowirówce),

250 g mąki pszennej,

40 g cukru,

1 szklanka maślanki,

1 jajko,

2 łyżeczki proszku do pieczenia,

1/3 szklanki oleju rzepakowego,

½ łyżeczki cynamonu,

1/3 łyżeczki kardamonu,

szczypta soli.

Wykonanie:

Wszystkie składniki dokładnie połącz ze sobą (ja użyłam miksera). Napełnij foremki ciastem do 2/3 wysokości. Nagrzej piekarnik do 200℃ i wstaw babeczki do nagrzanego piekarnika. Piecz je przez 30 minut.

 Życzę smacznego 🍽.

Popularne posty